27 november, 2010

RG de 50quidman zal niet luisteren

Ach, het is even zoeken maar je bespaart Nederland - eh, toch niet - de schande van weer Bohemian rhapsody tegen middernacht op 31 december.
Waarschijnlijk heb ik bij een eerdere kansloze bijdrage het eerstgenoemde nummer op de lijst weten te krijgen. Onnodig te zeggen dat de meeste genoemde nummers zeker niet in mijn "top-15" staan. Tommy Dorsey en misschien Poco en Booker T zijn de uitzonderingen.

Dit zijn de keuzes van RG de 50quidman voor de Top 2000:
Zijn favorieten uit de lijst
Tommy Dorsey & Sentimentalists - On the sunny side of the street (1944)
Harry Belafonte - Island in the sun (1957)
Booker T. & The MG's - Green onions (1962)
Donovan - Colours (1965)
Arlo Guthrie - City of New Orleans (1972)
Detroit Emeralds - Feel the need in me (1973)
Strawbs - Part of the union (1973)
Poco - Rose of Cimarron (1976)
Bots - Zeven dagen lang (1976)



David Bowie - Heroes (1977)
Kate Bush - Wuthering heights (1978)
Clash - London calling (1979)
Joe Jackson - Steppin' out (1982)
Massive Attack - Unfinished sympathy (1991)
Oasis - Don't look back in anger (1996)

Zijn vrije keuzes:

Fairouz - Atini nai


Oum Khalthoum - Alf laila wa laila (eigenlijk een compleet album)
Daouda - Mon coeur balance
Jacmelina - Calabrun
José Afonso - Viva o poder popular

De vrije keuze mocht toch echt geen Engelstalig nummer bevatten, en met vijf nummers ben je gauw klaar.


Jacmelina staat niet op YT (zou ik het wagen?), maar een Duits ensemble Calabrun genaamd heeft haar Guerra op zijn repertoire. En op deze wijze verneem ik dan dat zij ook alweer niet meer leeft. Werd aangereden, kreeg een bloedtransfusie en daarmee een besmetting met aids - een alweer vergeten schandaal in Frankrijk.
Rust zacht, kwetsbare gitariste/zangeres, kwetsbaarder nog dan ik u gezien en gehoord heb.

Geen opmerkingen: